Kako do uspješnog razvoja proizvoda? Produktna strategija, metrike i propozicija, inkrementalni razvoj i testiranje, kompetencije timova!
Produktna strategija prevenira donošenje pogrešnih odluka
Produktna strategija oblikuje životni ciklus proizvoda, integrira perspektive biznisa, korisnika i tržišta. Ovisno o tipu proizvoda i načinu rada može sadržavati: viziju i propoziciju proizvoda, dugoročni plan razvoja, produktne metrike, tržišnu diferencijaciju, cjenovnu strategiju, plan projekata, metodologiju istraživanja i više. Svaki zaposlenik treba biti upoznat sa strategijom proizvoda jer se tako prevenira donošenje pogrešnih odluka i alociranje resursa na nebitne poslove. Pomažemo vam definirati strategiju za ključne proizvode, a na koji način pogledaj ovdje:
Inkrementalnim razvojem i testiranjem do kvalitetnog proizvoda
Inkrementalni pristup razvoja proizvoda fokusira se na male i postupne promjene koje se ciljano testiraju- validiraju tehničku izvedivost, održivost i vrijednost iz poslovne i korisničke perspektive (UX). Rješenja se demonstriraju u različitim okruženjima koja su simulirana, relevantna, operativna ili primjenjena (vidi TRL). Lean, Agile, Human centered design, Minimum vaiable product najčešći su pristupi inkrementalno- eksperimentalnog razvoja u praksi. Trebate unaprijediti procese razvoja i testiranja proizvoda ili ih uopće nemate definirane?
Produktne metrike služe za unaprjeđenje perofrmansi proizvoda i poboljšanje dobrog iskustva korisnika. Koliko su vaše metrike relevantne?
Produktne metrike su kvantitativni pokazatelji performansi proizvoda ili usluge. Timovi koji su fokusirani na samo financijske metrike vode proizvod u propast. Postoji niz korisničkih metrika relevantnih za održivost proizvoda poput mjerenja aktivnosti, retencije i konverzije korisnika te iskustvo korisnika u određenim radnjama. Mjerenje performansa proizvoda i pripadajućih procesa sastavni je dio higijene proizvoda. Što mjerite, kako mjerite, analizirate i interpretirate? Je li set metrika koje koristite daje relevantne pokazatelje? Obratite nam se za izradu modela koji se može povezati i s osobnim ciljevima timova (OKR).
Koja je propozicija vašeg proizvoda odnosno zašto korisnik zaista treba vaš proizvod?
Propozicija proizvoda (UVP – unique value proposition) opisuje jedinstvenu vrijednost i prednosti proizvoda ili usluge. Izjava treba biti jasna, koncizna i usmjerena prema potrebama i preferencijama ciljne publike kako bi privukla pažnju i potaknula kupovinu. Propozicija je jedan od glavnih okidača uspješne prodaje i stoga će pogrešna poruka negativno utjecati na rezultate. Za uspješno definiranje propozicije, prvi korak je precizno identificirati najveće korisničke probleme bazirane na emociji, a drugi ponuditi 100%-tno rješenje. Obratite nam se za pomoć: koristimo tehnike s kojima analiziramo korisničke potrebe, „pain point-ove“ i pronalazimo pobjedničku propoziciju proizvoda (divergentno – konvergentni analitički postupak).
Koje produktne kompetencije cijene poslodavci?
Produktni menadžment je kompleksna disciplina i za razvoj održivog portfolia ključno je razumijevanje svih elemenata životnog ciklusa proizvoda (PLM- product life cycle). Poslodavci danas posebno cijene vještine na područjima istraživanja i eksperimentiranja, analize i interpretacije podataka te strateškog planiranja. U standardu zanimanja „Produktni menadžer“ (2023.) Registar HKO: Detalji standarda zanimanja (srce.hr) dostupan je popis kompetencija koje vam mogu poslužiti za strukturiranje radnih uloga, procesa rada ili pak kao inspiracija za edukacije. Obratite nam se za treninge koji su fokusirani na stjecanje novih znanja i razvoj vama bitnih vještina.
FAQ / Najčešća pitanja
- Izostanak ili nejasna produktna strategija.
- Preveliki fokus na procese i metodologiju razvoja odnosno „kako radimo“, umjesto „što radimo“.
- Dizajn proizvoda i usluga bez dovoljnog razumijevanja stvarnih potreba korisnika.
- Nedostatak kompetencija timova i pojedinaca u ključnim ulogama.
Inovacija proizvoda ili usluge je uvođenje dobra ili usluge koje je novo ili znatno poboljšano s obzirom na karakteristike ili planiranu upotrebu. To uključuje značajna poboljšanja u tehničkim specifikacijama, komponentama i materijalima, ugrađenim softverom, korisničkoj prihvatljivosti ili drugim funkcionalnim značajkama. Inovacija procesa je provedba novih ili znatno poboljšanih metoda proizvodnje ili isporuke, ali i uključujući znatne promjene u tehnikama, opremi ili softveru.
Korisničko iskustvo (UX) = kako korisnik doživljava vaš proizvod ili uslugu dok pokušava ostvariti određeni cilj. Istraživanje korisničkog iskustva (UX research) ima za cilj bolje razumjeti perspektivu korisnika u situacijskom kontekstu, npr. otkriti njihove potrebe, motivacije, želje, ograničenja, emocije, vrijednosti, prioritete…
- Produktna strategija je rezultat internih ograničenja (resursi, budžet)
- Product backlog se smatra strategijom
- Strategija novog proizvoda je biti prvi na tržištu
Kako vam možemo pomoći?
- Izrađujemo produktnu strategiju, plan komercijalizacije, CX strategiju.
- Modeliramo metrike proizvoda i usluga koje se mogu integrirati s metodologijom procjene učinka zaposlenika (OKR).
- Provodimo analizu proizvoda tzv. Health check market fit.
- Mapiramo idealni customer journey (CX) i korisničko iskustvo (UX).
- Pomažemo vam strukturirati ili optimizirati procese razvoja proizvoda te izrađujemo metodologije i predloške.
- Educiramo vaše zaposlenike i usmjeravamo u procesima istraživanja, razvoja i produktizaciji (coaching).