Design thinking edukacija – tijek radionice i što možete očekivati
Design thinking (DT) radionice uvijek su zanimljive i produktivne jer u opuštenoj atmosferi otključavamo kreativu i stvaramo inovativna rješenja do takve razine da ponekad sami sebe iznenadimo.
Radionicu moderiram prema standardima Global Innovation Institute čiji sam certificirani član. Radionica prati proceduralni skup metoda i praksi DT-a, a ja ih uvijek zaokružim s dodatnim lekcijama o kombiniranju kvalitativnih i kvantitativnih tehnika testiranja i istraživanja, a vježbamo i prezentiranje (pitch). Ponekad idemo korak dalje pa napravimo cost-benefit analizu cijelog poslovnog slučaja i projektni plan.
U nastavku je kratki opis tijeka mojih radionica.
- korak 1.: upoznajemo korisnika i razumijemo njegove potrebe na razini suosjećanja (faza: Empathize)
Ovo je možda i najvažniji korak jer zahtjeva vještine kvalitativnog istraživanja koje uključuju primjenu psihologije, sociologije i antropologije. Za početak učimo kako kombinirati kvalitativne i kvantitativne tehnike (Mix metodologija) i postaviti prava pitanja korisnicima kroz sastavljanje upitnika. Učimo kako i kada koristiti razne tehnike koje služe za bolje razumijevanje korisnika, npr. Ethnography, Study, Absence thinking, Workarounds. Ciljamo formulirati što više hipoteza oko izvora problema, a zanimljivo je kako grupe sudionika unatoč različitim znanjima i iskustvima uvijek uspjevaju doći do kvalitetnih rezultata.
- korak 2.: otkrivamo ključni korisnički problem na kojem će se bazirati naš proizvod ili usluga (faza: Define).
Slijedeći korak je testiranje hipoteza i koja najbolje definira stvarni problem korisnika. Ovdje se upoznajemo s principima eksperimentiranja u svakodnevnoj praksi (Five whys, User scenario, Personas, Empathy map). Zanimljivo je vidjeti kada različiti timovi rade na istom zadatku i produciraju različita rješenja, a opet jednako ispravna i kvalitetna.
- korak 3.: osmišljavamo idejna rješenja proizvoda ili usluge (faza: Ideate).
Slijedi generiranje ideja – kreativnost u punom zamahu. Najčešća blokada sudionika je stav kako neke ideje nisu tehnički izvodive. Cilj je brainstormati što je više moguće ideja, bez ograničenja. Učimo metode za stimuliranje kreativnosti poput Piggybacking, Be your customer, Powers of then. Da bi zadatak bio izazovniji timovi će u rješenja integrirati neku od novih tehnologija (robotika, AI, IOT). Kreativna eksplozija se događa gotovo svaki put, a timovi su motivirani i nadovezuju se na ideje jedni drugih.
- korak 4.: testiramo prototip i finaliziramo rješenje (faza: Deliver).
Nakon što smo odabrali najbolje ideje prelazimo na izradu prototipa za vizualiziranje i testiranje rješenja. Ovo je najzabavniji dio radionice jer učimo koristiti quick&dirty tehnike (Frugal prototype, Scale model, Wizard of Oz, Behavioral prototype) pa tako npr. „kodiramo“ softver s kolaž papirom. Uz simuliranje stvarne situacije rješenje testiramo i kalibriramo do razine MVP-a koji zadovoljava potrebe korisnika, ali i ciljeve poslovanja.
- korak 5.: prezentiramo rješenje – Pitch
Radionica završava timskim izlaganjem gdje treniramo i vještine prezentiranja (Pitch). Za timove koji žele više izazova i znanja zadatak se proširi s analizom profitabilnosti i izradom strategije (propozicija produkta, distribucija i cjenovna strategija, strateški roadmap).
Human- centered design (HCD) je filozofija koja u središte stavlja ljude i cilja dizajn proizvoda, usluge i procesa koji teže savršeno odgovarati potrebama korisnika. HCD je koristan na svim razinama poslovanja: od dizajna novih rješenja, poboljšanja lojalnosti kupaca, boljeg UX i CX dizajna, optimizacije procesa pa do jačanja uključenosti zaposlenika. Design thinking (ili „think like a designer“) slijedi HCD filozofiju.
Radionica može biti na nivou team buildinga ili rješavanja konkretnog izazova iz nekog područja vašeg poslovanja.
Kontaktirajte nas za organizaciju radionice:
Rezerviraj termin