Product discovery: Market-fit analiza odstupanja proizvoda u odnosu na potrebe ciljanog korisnika i pronalazak novih prilika
Prihodovni uspjeh proizvoda često stvara iluziju sigurnosti i uvjerenje da proizvod ne treba redizajn te se promjene često odgađaju i zbog ograničenih resursa i prioriteta. No, tržište ne stagnira, promjene su stalne u korisničkim preferencijama, tehnologiji kao i rješenjima konkurencije.
Stoga je važno redovito provoditi analize koje daju kvalitetne uvide za donošenje racionalnih odluka o strategiji daljnjeg razvoja proizvoda ili eventualnom povlačenju s tržišta.
Nudimo radionički pristup analize proizvoda koji se pokazao uspješnim u suradnji s klijentima iz B2C sektora, poput telekoma, banaka, osiguranja i tvrtki IT industrije.
Primarna svrha analize je:
✅ Identificirati nove produktne elemente i prodajne prilike za strateški roadmap vaših proizvoda
✅ Prepoznati prioritete razvojnog roadmap-a
✅ Ideacija inovativnih rješenja za proizvode i korisničke usluge, tržišna diferencijacija
✅ Steći nove vještine korištenja tehnika istraživanja za otkrivanje autentičnog korisnika
Tijek radionice:
1.Odabir proizvoda i segmenta
- Sudionici biraju jedan ili više proizvoda iz B2C segmenta te definiraju ciljani korisnički segment
2.Analiza odstupanja propozicije proizvoda u odnosu na potrebe korisnika (gap-ovi)
Podjela sudionika u 2 tima:
- Tim1 analizira propoziciju proizvoda i kako trenutno rješava tipične i ključne korisničke potrebe – koristimo tehniku Canvas value proposition
- Tim2 analizira korisničke životne navike, ponašanja i potrebe u specifičnom kontekstu industrije (npr. financijska industrija istražuje svakodnevne financijske navike korisnika) te procjena prioriteta – koristimo tehniku Canvas value proposition
- Tim1+ Tim2 mapira trenutnu propoziciju proizvoda s atributima korisnika
- Tim1+ Tim2 utvrđuje odstupanja propozicije proizvoda u odnosu na potrebe korisnika i tržišta
3.Istraživanje širih prilika i planiranje strateškog roadmapa:
- Razrada ideja koje nadilaze samu “upotrebu proizvoda/usluge”.
- Formiranje liste novih produktnih ideja, prioritizacija prema strategiji tvrtke.
- Identifikacija eventualnih partnera za realizaciju ideja.
4.Vještine product discovery-ja
- Tijekom radionice sudionici usvajaju kvalitativne tehnike istraživanja potreba autentičnog korisnika i inoviranja uz primjenu psihologije, sociologije i antropologije (Global innovation institute), primjenjive u svakodnevnoj praksi.
📌 Trajanje radionice: 6-8h (ili 2x4h prema dogovoru)
📌 Broj sudionika: 8-15
📌 Ciljani sudionici: idealno mix ljudi koji uključuje produktne menadžere, razvojne timove, korisničku podršku, marketing, prodaju i druge timove koji su povezani s proizvodom i korisnikom.
📌 Sadržaj radionice može se proširiti dodatnim zadacima poput CBA analize, projektnog planiranja i pitch-a.
Zanima Vas kako poboljšati svoj proizvod i osigurati mu dugoročnu uspješnost? Javite se za više informacija, rado ćemo pomoći vašem timu u otkrivanju novih prilika!
Kontaktirajte nas za organizaciju radionice:
Rezerviraj termin