Skip links

Inoviranje bez mitova: kako nastaju ideje koje mijenjaju pravila igre

Otkrijte zašto je uključivanje korisnika ključno i koje metodologije donose rezultate.

 

Postoje brojne definicije inovacija, no suština je stvaranje vrijednosti.

Global Innovation Institute Global Innovation Institute – GInI | GInI, čiji sam certificirani član, daje definiciju koja obuhvaća sve vrste inovacija i sve domene poslovanja, pa kaže: „Inovacija je svaka kreativna ideja koja je, nakon odgovarajućeg istraživanja i eksperimentiranja, implementirana i ostvarena – donoseći novi oblik vrijednosti za poslovanje, kupce ili društvo. Taj novi oblik vrijednosti može biti proizvod, usluga ili iskustvo. Inovacija je i sve što se nudi na tržištu, učinkovitije od prethodnih rješenja, omogućujući isporuku veće vrijednosti i održiv rast na tržištu.“

Važno je naglasiti da se inovacija ne mora odnositi isključivo na tehnološke ili proizvodne promjene već i za organizacijske, marketinške, dizajnerske, brend, procesne i druge vrste promjena koje donose koristi.

Iz filozofskog pogleda, inovacija je povezivanje dviju stvari na dubljoj i smislenijoj razini, a to bi bilo stvaranje novih veza između ideja, koncepata ili elemenata te oblikovanja u nešto što ima dublji smisao za pojedinca, tim ili društvo.

Rješenja koja nastaju u suradnji s korisnicima imaju najveći potencijal za uspjeh i dugoročnu održivost. Nažalost, mnogi zanemaruju korisnike jer “nemaju vremena” ili misle da “znaju bolje od korisnika” ili suradnju vide isključivo kao trošak.

Nekoliko primjera kako  jednostavno uključiti korisnike u proces ideacije:

  • Neformalni razgovori usmjereni na iskustvo i širi životni kontekst, npr. fokus grupe u kojima korisnici međusobno razmjenjuju iskustva i ideje.
  • Promatranje korisnika u okruženju (etnografija), dobivanje uvida kako odlučuju, što percipiraju, što rade, kako se ponašaju, što ne primjećuju. Posebno se prati kako se osjećaju tijekom različitih zadataka i aktivnosti.
  • Mapiranje korisničkog iskustva u suradnji s korisnikom jer se njihova percepcija “putovanja” često se razlikuje od onoga što tim percipira.
  • Radionice na kojima korisnici i tim zajedno daju i analiziraju ideje. Zajednički dizajn prototipova i kalibriranje MVP-a omogućuje prikupljanje stvarnih korisničkih povratnih informacija uživo.

 

📌 Cijeli članak objavljen je u časopisu Pomalo – Croatia’s First Digital Magazine on Project, Change & Innovation Management | pm4you

 

Savladajte kreativne tehnike inoviranja Edukacije – Prototip05

Kontakt
[/vc_section]